 |
|
Banery
Banery
Archiwum
-
maja, 2016
-
czerwca, 2014
-
maja, 2014
-
kwietnia, 2014
-
marca, 2014
-
lutego, 2014
-
stycznia, 2014
-
grudnia, 2013
-
czerwca, 2013
-
maja, 2013
|
|
|
|
 |
 |
|
|
|
 |
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
|
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA |
27.10.2019. |
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W OSIEKU
PODSTAWA PRAWNAUstawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1148); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej. ( Dz. U. z 2017 poz. 356); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. ( Dz. U. z 2017 poz. 1658 oraz z 2019 poz. 1627 ) ; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek. (Dz. U. z 2017 r., poz. 1611);
INFORMACJA O PRZEDSZKOLUPrzedszkole zlokalizowane jest w centrum wsi Osiek. Mieści się w wolnostojącym, dużym budynku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego Nr 1. Budynek i przylegający do niego ogród znajdują się na terenie ogrodzonym i wyposażonym w sprzęt do zajęć i zabaw ruchowych. Przedszkole posiada 5 sal dydaktycznych na terenie przedszkola oraz 2 sale na terenie szkoły, hol, szatnię, małą sale do prowadzenia zajęć logopedycznych, zaplecze kuchenne, sanitarne i administracyjne. Grupy dzieci są podzielone ze względu na ich wiek, a sale wyposażone w odpowiednie meble i pomoce dydaktyczne.
WIZJA PRZEDSZKOLA• Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby. • Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska. • Przedszkole stwarza dzieciom możliwość samorealizacji, pracy z rówieśnikami, kreatywnego myślenia, działania i przeżywania, uczestniczenia w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, prawdy i piękna. • Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby, umożliwia mu wszechstronny rozwój osobowości. • Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola. • Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną. • Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
MISJA PRZEDSZKOLAI. Dbanie o bezpieczeństwo własne i innych. II. Kształtowanie umiejętności społecznych i samoobsługowych dzieci. III. Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole. IV. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej.
PRIORYTETY PRACY PRZEDSZKOLAZADANIA: I.Dbanie o bezpieczeństwo własne i innych. •Spotkanie ze strażakami, policjantem. •Zmniejszenie liczebności grup. •Zatrudnianie odpowiedniej kadry. •Zapoznanie dzieci z regulaminami spacerów i wycieczek oraz korzystania z ogrodu, sali gimnastycznej i boiska.
II.Kształtowanie umiejętności społecznych i samoobsługowych dzieci. •Przygotowywanie dzieci do występów artystycznych i konkursów. •Zawieranie umów i kontraktów grupowych. •Organizowanie zabaw integrujących. •Wdrażanie do samodzielności podczas posiłków, korzystania z toalety i ubierania się.
III.Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole. •Zastosowanie odpowiednich form i metod pracy. •Różnorodność pomocy dydaktycznych. •Współpraca z rodzicami. •Wspomaganie rozwoju mowy. •Zajęcia biblioteczne, zachęcanie do czytania książek.
IV.Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej. •Spotkanie z lekarzem i higienistką. •Organizowanie wycieczek i spacerów. •Częste przebywanie w ogrodzie i na boisku szkolnym. •Zorganizowanie olimpiady sportowej. •Codzienne ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe. •Zachęcanie do spożywania urozmaiconych posiłków. •Przygotowywanie przez dzieci zdrowych potraw np. sałatek i szaszłyków owocowych, owsianych ciasteczek itp. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |